Do you speak my language?

30 Jul, 2009

Romeo

stav — Autor dzurkalo @ 12:56

 

Juče je labilni žutokljunac ubio svoju šesnaestogodišnju devojku jer je bila namerila da ga ostavi!
Posle toga je, u maniru mutant-Romea, roknuo i sebe, valjda da popravi utisak il' da se spasi kazne.. Ili pak, da na vreme stigne na, toliko željeni a izgubljeni, randez-vous, sa one strane zavese...

Lepo mi pripadne muka od svih tih "Ja i ti - zauvek!", "Ona il' nijedna/nijedan..",... da izvinete, sranja!

Nikako ne priznajem te nekakve, sudbinsko-hemijsko-nadrisijamske veze...

Na odnose izmedju ljudi utiče zilion faktora. Mentalno i emotivno nedozreli svesno ih ignorišu, nemoćni da ih stave pod svoju ograničenu kontrolu...  Lakše je postaviti stvar kao: "Mi smo jedno drugom sudjeni. Batali svoj život i planove.."... koje, eto uzgred, i nisam u stanju pratim ili ni ne želim da u njima učestvujem...

Taman i da su sto-posto kompatibilni... danas, ..ljudi se neumitno menjaju sa protokom vremena,.. u mladjem dobu čak vrlo dinamično i radikalno... Promene ne mogu uvek biti u apsolutno istom smeru, te neko mora da se prilagodjava.. I to je suština odnosa - medjusobno prilagodjavanje i ta neka diplomatija kompromisa, da bi se postigli trenuci harmonije, koji mogu da donesu nesto novo, vredno i veće od pojedinačnog. Dakle, prilagodjavanje je OK...  dok strane na to pristaju i nalaze sebe u tim relacijama..

Ali ... ako neko, u sudbinski zatucanim srednama poput naše, jednog momenta ipak reši da ode, taj rizikuje da ga sudbinom omadjijani, pravdoljubivom strašću naoružani, partner skrati za glavu!

Ovo nije zgodna oblast za društveno delovanje i teško da, danas i ovde, može biti prioritet društva... pored tolikih iskrivljenja prihvaćenih moralnih normi...  U ovom času, mnogo važniji za sredinu su, recimo, prevencija narkomanije, sniženje opšteg nivoa agresije, poboljšanje odnosa prema radu ili formiranje
sistema vrednosti i/ili vrednovanje i autoriteta...
Roditelji bi trebalo da nose važnu ulogu, koja im ionako pripada, da, kao zreliji i iskusniji, objasne svojoj napupeloj a zelenoj deci, da individualna ljudska prava i slobode izbora važe i njihove s(l)udjenike..

Budimo realni, bar polovina roditelja ni sama to ne kapira...
Žalopojke tipa: "Eee... imala majka jednog... najbolji, najlepši... baš smo bili stvoreni jedno za drugo, dok se za ovog skota nisam.. ".. Ili ćaletovo: "Ma, trebalo da je zgazim kad je zatrudnela s onim..."...  daju alibi nedozrelim umovima i rasplamsanim hormonima... i tako nastaju tragedije, sasvim nepotrebne i besmislene...

Širok je svet, deco, a vreme pred vama! Ne okivajte, bez potrebe, srca i umove izandjalim i patetičnim stereotipima... Čak i bez krvoprolica, šteta je neizbežna...


Komentari

  1. Znas, ti verovatno nikada nisi bio zaljubljen/a.

    (Ima ljudi koji su imuni na ljubav.)

    Ako ikada uspes da se zaljubis, malo bolje ces shvatiti postupak toga Romea.

    Autor rene1 — 30 Jul 2009, 13:21

  2. Ti razumes... to sto je "Romeo" zavio u crno dve porodice??!!??

    Izgleda da zaljubljenost ponekad ostavlja teske posledice!! :((

    Over-romantika je za plitke... da vam kaze cika-dzurkalo! ;) A moze da bude i opasna... sto se iz opisanog da videti...

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 13:45

  3. Pa dete toga je uvek bilo, od postanka sveta.

    To je deo ljudske prirode.

    Ljudi se ubijaju...U ratovima, zbog ljubomore, zbog casti, zbog novca, zbog panja u zivici ili jedne cigarete..

    Zaljubljenost (ljubav) je osecanje kao i mrznja..

    Zbog obe se ubija.

    Autor rene1 — 30 Jul 2009, 13:59

  4. Aha.. sad mi jasno. Fala!

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 14:02

  5. ja i moja uvek se dajemo na kompromise. evo primera...
    ona je htela da nabavimo mačku
    ja nisam hteo da nabavimo mačku
    onda smo našlikompromis i nabavili mačku...
    :)))))

    Autor suky — 30 Jul 2009, 14:47

  6. Dakle, slazem se... pritupih i zatelebanih je uvek bilo.. a, nazalost, nalazili su se i oni koji opravdavaju nedela pocnjena u suzenju ionako neformiranog uma.

    Nema to nikakve veze sa ljubavlju ili razumevanjem zivota... U pitanju je nezrela posesivnost i afekt.

    Potrebno je mladjima objasnjavati slobodu izbora... svega pa i partnera.. cak, narocito, licno pravo izbora partnera...

    Ovde nema gledanja kroz prste ni "plemenitog" pogleda na zlocin.

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 14:50

  7. Pa to, bre, suky! :))) Bolje kompromis sa mackom, neg' da te pojede mrak! :))))

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 14:52

  8. pa da...
    kompromis je majka uspešne veze... sve se može postići kroz kompromis samo da znaš...
    :))))

    Autor suky — 30 Jul 2009, 14:57

  9. "Romeo" je ocigledno bio umno poremecen decko, zao mi je samo sto to na vreme nisu otkrili nego je unesrecio dve porodice. Zao mi je ljudi koji posle kraja jedne veze ne umeju da nastave svoj zivot, to su slabici i labilne licnosti. Poz.

    Autor nesanica — 30 Jul 2009, 20:48

  10. Ma kakva je to ljubav kad neko nije pao mrtav, ne racuna se.

    Odma' da se zaljubis pa da javis je l' imas samoubilacke i ubilacke namere i sta ti je padalo na pamet, da jedes sibice ili nesto ozbiljnije :)))

    Autor Julija — 30 Jul 2009, 20:52

  11. Ja cak ni nemam komentar!!!!!

    Autor casper — 30 Jul 2009, 21:41

  12. Rene izgleda voli da ostavlja komentare koji namerno kontrriraju...samo da bi imao povoda za pricu.

    Sve ovo veze nema sa ljubavi,vec sa sebicnoscu: "moja.ili nicija"

    Verovatno je i ovo kompleksnija prica nego sto bi mogli da shvatimo,ali opravdanja nema.
    I ne moze se ni shvatiti ni prihvatiti.

    Autor stepskivuk — 30 Jul 2009, 22:12

  13. Nemoj tako STEPSKI VUCE...Ja tebi ne stavljam primedbe na tvoje komentare, iako bih mogao.

    Zadrzimo nivo, sam se za to stalno zalazes, zar ne?

    Sta je ljubav bez ljubomore?

    Pasulj bez soli...

    Sta je ljubomora nego - egoizam?

    Ne postoji ljubav bez ljubomore, ni ljubomora bez posesivnosti i egoizma.

    Nemojmo se praviti bas toliko naivni.

    Autor rene — 30 Jul 2009, 22:20

  14. Ljubav jw tek ljubav...kada nema ljubomore.
    I ne stavljaj u istu recenicu egoizam,posesivnost i egoizam,sa ljubavi!
    Mozemo mi diskutovati i citavu noc-prija mi.
    Ali,sve ce to biti isprazni razgovori.
    Vecito kontriranje,nicemu ne vodi.

    Autor stepskivuk — 30 Jul 2009, 22:24

  15. A sta ti mislis kada Frojd kaze da je seksualnost samo deo AGRESIVNOSTI kod coveka?

    Ne postoji seksualnost (ljubav prema zeni je samo DEO seksualnosti) bez agresinosti, manje ili vece.

    Kada bi na svetu nestalo agresivnosti, nestalo bi momentalno i seksualnosti, odnosno ljudske vrste.

    U svemu sto covek radi, na dnu dna je seksualni nagon, kaze Frojd.

    Autor rene — 30 Jul 2009, 22:34

  16. Ne mesaj seksualnost sa ljubavi...
    a i Frojd je samo pokusaj objasnjenja dela stvarnosti.
    Nema potrebe da autoru spamujemo ovaj lepi blog.
    Otvoricemo novu temu i diskutovati tamo.
    MAda ne vidim svrhu,osim kao zabavan utrosak vremena.

    Autor stepskivuk — 30 Jul 2009, 22:38

  17. Kako to "ne mesaj seksualnost sa ljubavi"?

    Pa sta je krajnji cilj ljubavi nego - seks?

    Ti dragu godinama drzis samo za ruke i citas joj poeziju? Malo morgen.

    Budi iskren i priznaj da su ceo ritual udvaranja i romantika samo ALATKE da odvuces zensku do kreveta.

    Sve se na kraju ipak svodi na seks, imao je pravo Frojd.

    Neki cak tvrde da ljubav ni ne postoji...Da su je izmilsili studenti jer nisu imali para da plate zenske...
    (Al to vec ne mogu da tvrdim)

    Autor rene — 30 Jul 2009, 22:48

  18. Vi's ti to... zaljubio se decko i stek'o pravo na neciju glavu!
    A tek da je znao da ima blagoslov od Frojda, gde bi mu kraj bio!
    Nikako da doprem u te visine.. da to shvatim i opravdam...

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 22:48

  19. I gle, kako me lozi ova Julija...!! Kako, bre, da se zaljubljujem kad imam Zippo! Zube da polomim! :))))

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 22:51

  20. Jao Dzukalo, dobro jutro, ti kao da si sada cuo prvi put da postoje ubistva iz ljubavi, ljubomore, egoizma i posesivnosti..

    Hej, brale ubistva iz ljubomore su na DRUGOM MESTU u svetu po motivu (na prvom mestu je izmirenje racuna).

    Autor rene — 30 Jul 2009, 22:51

  21. Dobro jutro i tebi Rene. :)
    Hej, brale (?) ...ubistvo je nemoralno, kaznjivo, zabranjeno, bolesno... po svim svetovnim i crkvenim pravilima.
    Pravdanje ubistva je... pa 'ajde da se zadrzimo na - glupo i bezobrazno...
    Licni stav je svacije pravo ali nije dobro agitovati okolo da se ima razumevanja za ovako nesto..

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 23:00

  22. Niko ne pravda ubistvo.

    Ali, ono ce postojati dokle god postoji ovaj svet.

    Od kada je Kain ubio Avelja...

    A mnoga ubistva se vrse i bice vrsena iz ljubomore.

    To ne treba da cudi.

    Autor rene — 30 Jul 2009, 23:04

  23. Ne pamtim tog Kaina... mali sam bio! :))))
    Al' za ovog sto ubi dete nemam nijednu rec razumevanja...
    Zlo mi je od tih pacenika!

    Autor dzurkalo — 30 Jul 2009, 23:08

  24. Nemam ni ja za njega nikakvu rec.

    Samo, kazem da to mene NE CUDI..

    Toga se u svetu desava svakodnevno po vise slucajeva.

    Autor rene — 30 Jul 2009, 23:13

  25. Popij benzin, cuvaj zube :)

    Autor Julija — 31 Jul 2009, 10:26

  26. hmmm, to je tako komplikovano.
    covek je labilno stvorenje.
    ubistva se desavaju od kaina i avelja.to je prosto tako.
    izgubiti glavu je neverovatno lako.da ne poveruje covek dok ne vidi svojim ocima.
    kad proradi ono divlje u coveku, svaka ideja o civilizovanom bicu iz mesta nestaje.
    kazem ideja, jer covek nije civilizovano bice.samo je pod kontrolom.strahom od eventualne kazne.
    mali broj ljudi na ovoj planeti nije u tom fazonu.
    da ima bar pameti na ovom svetu, vodilo bi se racuna o uzoricma.posledice su ....covek u svojim najgorim izdanjima.
    ne treba stvarati uslove da pokazemo koliko krvolocni mozemo da budemo.
    nije pohvalno ali je tako.

    Autor yin — 31 Jul 2009, 16:14

  27. Tacno je to, yin.
    Dodao bih da, pored kazni kao faktora odvracanja nekakvim strahom... postoji i nekakvo usadjivanje pravilnog moralnog koda kao, oblik prevencije. To je tema o kojoj pricam. Ovakvim situacijama cesto kumuju sredina i roditelji... raznim mitovima o "sudjenicama", "ta il' nijedna" fazonima... kojima unapred okivaju labilne umove i daju im uvod za ovakve ekscese...

    I opet ta dvojica: Kain i Avelj! Ja sam krimice poceo da pratim tek od Boni i Klajd-a! :)))

    Autor dzurkalo — 01 Avg 2009, 07:58

  28. slazem se.
    medjutim to u praksi ne funkcionise.
    cak i pored snaznih i valjanih osnova koje se mogu usaditi malom coveku, sklon je da pod odredjenim okolnostima zaboravi sve.
    prosto se u coveku probudi..hmmm...pa, covek.
    ali da, beskrajno je vazno raditi na prevenciji i kloniti se situacija koje mogu da dovedu do ovakvih ishoda.
    o primitivnoj sredini u kojoj zivimo ja ne mogu vise ni da mislim.
    zelim ponekad da zaboravim da postoje ljudi koji na takav nacin razmisljaju.
    dan:)

    Autor yin — 01 Avg 2009, 15:47

  29. Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, Howeverr I am encountering difficulties with your RSS.
    I don't understand why I cannot subscribe to it. Is
    there anyboldy getting the same RSS problems? Anyonee who
    knows the answer will you kindly respond? Thanx!!

    thesis papers https://www.zippyshare.com/cherylbrown199337

    Autor thesis papers — 25 Feb 2021, 13:25


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu